Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου 2010

Οι στόχοι που θέτονται, αφορούν τα τέσσερα στοιχεία – συστήματα που καθορίζουν την πρόταση για μία βιώσιμη ανάπτυξη της περιοχής:

1 ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στόχος αποτελεί η δημιουργία ενός αστικού περιβάλλοντος υψηλής ποιότητας και μιας τοπικής κοινωνίας αυτόνομης σε επίπεδο κάλυψης αναγκών που θα προσφέρει πληθώρα παροχών και ευκαιριών στους κατοίκους της.

Στρατηγικές :

  • Ανάπτυξη ζωνών πρασίνου και αναψυχής παράλληλα με την ανάπτυξη γενικής κατοικίας.
  • Δημιουργία εγκαταστάσεων πρόνοιας και κοινωνικών παροχών (σχολεία , κέντρο υγείας) .
  • Βελτίωση δικτύου μεταφοράς για καλύτερη επικοινωνία με το κέντρο.
  • Σύνδεση έρευνας και παραγωγής (Προσφορά θέσεων εργασίας στις τοπικές επιχειρήσεις. Συνεργασία των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, των ιδρυμάτων έρευνας και των τοπικών επιχειρήσεων)
  • Απομάκρυνση των βιομηχανιών υψηλής όχλησης.
  • Εκμετάλλευση των εγκαταλελειμμένων κτισμάτων.
  • Ανταλλαγή οικοπέδων με στόχο την καλύτερη συνδεσιμότητα των χρήσεων του αστικού ιστού

    2 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΥΠΕΡΤΟΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ

    Στόχος αποτελεί η ενίσχυση της συγκέντρωσης δραστηριοτήτων αναψυχής – πληροφόρησης – εμπορίου στο νότιο κομμάτι του οικοπέδου καθώς λειτουργούν ως ένας πόλος έλξης για ολόκληρη την πόλη αυξάνοντας την ανταγωνιστικότητα της περιοχής, και συνεπώς, προσφέροντας θετικά στην ανάπτυξη της.

    Στρατηγικές :

    · Ενίσχυση της συγκέντρωσης όχι με δημιουργία ζώνης με αυστηρά όρια (zoning). Συγκέντρωση πλήθους δραστηριοτήτων που εξυπηρετούν τους πολίτες καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, ακόμα και το βράδυ (διασκέδαση - ψυχαγωγία) ώστε να μην δημιουργηθούν περιοχές που «νεκρώνουν» ανά χρονικά διαστήματα.

    · Διατήρηση των εμπορικών δραστηριοτήτων πάνω στους κύριους οδικούς άξονες που διατρέχουν το οικόπεδο.

    3 ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

    Στόχος αποτελεί η δημιουργία ενός πλούσιου φυσικού περιβάλλοντος μέσα στον αναπτυσσόμενο αστικό ιστό, που θα οδηγήσει σε μία ποιότητα ζωής ανώτερη από αυτή στο κέντρο της πόλης.

    Στρατηγικές :

  • Δημιουργία δικτύου χώρων πρασίνου παράλληλα με την ανάπτυξη της κατοικίας σε τέτοια αντιστοιχία ώστε να εξασφαλίζεται για κάθε κάτοικο ένα πρότυπο, υγιεινό περιβάλλον.
  • Κατασκευή μικρού αριθμού δημοσίων δωρεάν χώρων στάθμευσης σε συγκεκριμένες περιοχές του οικοπέδου που στοχεύουν στη μείωση χρήσης αυτοκινήτου στο εσωτερικό του.
  • Ανάπτυξη δικτύου χώρων αναψυχής και δραστηριοτήτων
  • Εξυγίανση και ανάπλαση του θαλάσσιου μετώπου και συγκέντρωση δραστηριοτήτων σχετικών με τη θάλασσα (μαρίνα).

    4 ΔΙΚΤΥΑ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

    Στόχος αποτελεί η ανάπτυξη ενός λειτουργικού δικτύου μεταφοράς που θα διευκολύνει και θα επιταχύνει τις μετακινήσεις καθιστώντας την περιοχή ακόμα πιο ελκυστική για την ανάπτυξη νέων δραστηριοτήτων αλλά και για κατοίκηση.

    Στρατηγικές :

  • Κατασκευή εσωτερικού τοπικού δικτύου κυκλοφορίας περιορισμένη τη χρήση αυτοκινήτου . Αύξηση των δρομολογίων των μέσων μαζικής μεταφοράς που συνδέουν το οικόπεδο με το κέντρο της Θεσσαλονίκης και την ευρύτερη περιοχή της.
  • Κατασκευή δικτύου ποδηλατοδρόμων ώστε να μειωθεί η χρήση του αυτοκινήτου.
  • Ανάπτυξη θαλάσσιας συγκοινωνίας που θα μειώσει σημαντικά τον χρόνο μετάβασης από την περιοχή επέμβασης προς το κέντρο της πόλης και τα ενδιάμεσα σημεία παρέχοντας την δυνατότητα σ τους κατοίκους της περιοχής να μένουν σε ένα προάστιο αλλά να δουλεύουν στο κέντρο της πόλης και παράλληλα να διευκολύνει την πρόσβαση των κατοίκων του κέντρου στις υπερτοπικού χαρακτήρα δραστηριότητες .
  • Διατήρηση του κύριου δικτύου κυκλοφορίας με παράλληλη ενίσχυση τους από τα νέα που προτείνονται με στόχο την δημιουργία ενός ευέλικτου και δυναμικού δικτύου μεταφορών.

    Όπως γίνεται αντιληπτό, οι στρατηγικές που αποφασίζονται για την μελλοντική εξέλιξη του κάθε συστήματος , αναμφίβολα επηρεάζουν όλα τα υπόλοιπα συστήματα χωρίς να είναι πάντοτε σίγουρο ένα θετικό αποτέλεσμα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου